Digital fastighetsförvaltning
Digitala fastighetssystem effektiviserar kommunikationen mellan hyresgäster och fastighetsägare, vilket minskar ledtider och förbättrar servicekvaliteten.

1. Boende/hyresgäst felanmäler
Via e-post, formulär på er hemsida eller via telefon anmäler en boende eller hyresgäst enkelt ett fel. Alla ärenden samlas på en plats. Boende får automatisk bekräftelse på att felanmälan är mottagen och kan följa samt komplettera sitt ärende. Effektiv fastighetshantering när den är som bäst!
2. Hantering av ärendet
Fastighetssystemets smarta funktioner ser till att rätt personal blir aviserad (E-post, SMS och Push). Lämplig åtgärd planeras och utförs. Under ärendets livslängd sköts all kommunikation via systemet. Personal kan löpande rapportera tid samt artiklar.
3. När ärendet är klart
Få insikt i er verksamhet med hjälp av systemets kraftfulla statistikfunktioner. Vårt ärendehanteringssystem för fastighet kan även integreras med ert ekonomisystem (Fortnox och Visma) för automatisk hantering av fakturering.
Fördelar med digitalt fastighetssystem
Det finns många fördelar med digital hantering i arbete med fastighetsförvaltning. Några av dem är: integration med program som Visma och Fortnox, tydlig resursplanering och dokumenthantering. Vårt fastighetssystem stödjer uppföljning av felanmälningar, rapportering och automatisering av arbetsflöden.
Fastighetssystem som förenklar
Automatisering av fastighetsförvaltning
Genom att automatisera repetitiva uppgifter som felanmälningar och bokningssystem, kan fastighetsförvaltare fokusera mer på kundservice och effektivare drift. Digitala verktyg hjälper till att hantera arbetsflöden och minimera manuella fel.
Säkerhet och dataskydd
Med ökande digitalisering är säkerhet och dataskydd avgörande inom fastighetsbranschen. Ett modernt fastighetssystem erbjuder robusta säkerhetsfunktioner, inklusive kryptering och rollbaserad åtkomst, för att skydda känslig information och uppfylla lagkrav.
Era fördelar med Summera Support
Nöjdare kunder
Fastighetsägare, Brf-styrelsen, hyresgäster samt boende får insyn och kontroll över sina ärenden. Inga fel eller frågor hamnar mellan stolarna.
Underleverantörer
Låt era underleverantörer kvittera, utföra samt återrapportera direkt i systemet. T.ex. artikelregistreringar, tidsåtgång samt statusändringar.
Smarta dokument
Ladda upp era egna ifyllbara PDF-mallar för exempelvis lägenhetsbesiktning, brandskyddsrondering etc.
Planering
Personalen ser tydligt vad de ska göra och vart det ska åka. Se bokade ärenden direkt i er kalender. Schemalägg återkommande åtgärder.
Enkelt att använda
Handläggare, tekniker och övrig personal kommer snabbt igång och lär sig systemet utan långdragna utbildningar.
Lyhörd leverantör
Med oss får ni en lyhörd systemleverantör. Med hundratals lyckade projekt i fastighetsbranschen vet vi vad som krävs för att ni ska bli nöjda.