Vanliga frågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna
Hur lång är avtalstiden?

Standard är 12 månader men det finns även möjlighet att beställa systemet med en avtalslängd på 6 månader eller 3 månader mot en något högre månadskostnad.

Kan man lägga upp sin egen logotyp?

Alla våra kunder får sin egen logotyp vid inloggningsskärmen samt inne i systemet. Alla mail som går ut från systemet är obrandade, likaså dom externa sidorna som era kunder ser. Ni kan även ha med er signatur med logotyp i utgående mail från systemet.

Kan man använda sin egen e-postlåda som avsändaradress i systemet?

Ja, det går bra. För att mail inte skall klassas som skräppost kan ni dessutom använda er egen SMTP-server som är kopplad till er e-postlåda.

Finns det möjlighet att testa systemet innan vi beställer?

Ja, vi kan sätta upp en isolerad testmiljö till er där ni kan testa systemet fullt ut innan ni bestämmer er. Innan vi gör det brukar vi utföra en distansgenomgång så ni enklare kommer igång.

Ring oss gärna för mer information: 010-333 31 32

Hur ofta tar ni backuper?

Vi tar backuper två ggr per dygn. Skulle något gå fel så har vi alltid möjlighet att läsa tillbaka förlorad data.

Jag har glömt mitt lösenord hur gör jag?

Det finns två sätt, det enklaste är att via inloggningssidan klicka på länken ”Klicka här om du glömt lösenordet” som finns vid er inloggningssida,
Följ instruktionerna så kan du välja ett nytt lösenord.

Det andra alternativet är att kontakta systemadministratören, går inte det så ring oss på 010-333 31 32.

Hur startar man enklast upp en standardinstallation utan registerkopplingar och dylikt?

För att starta upp på ett smidigt sätt föreslår vi, genom en mindre förstudie, det mest optimala arbetsflödet för er.
Därefter levererar vi en excel-fil som ni fyller på med allt från era användare till kunder o.s.v. detta endast för att ni
ska slippa manuellt lägga till flertalet poster. Vi lägger också till er logo på inloggningssidan och i systemet, det går också att lägga till logo/profil på utgående aviseringar (e-post). Därefter hjälper vi till med ert behov av formulär och valmöjligheter kring detta.
När så beskrivna delar är på plats genomför vi en genomgång på distans med en administratör där vi går igenom alla primära
hanteringssätt. När denna genomgång är slutförd rattar de flesta på och utbildar (minimal insats) sin egen personal.
Vi är naturligtvis tillgängliga för att stötta, i den första processen vanligast via telefon, därefter övergår alla till vår supportportal
eller skickar e-post med frågor.

Har ni en egen app?

Vi har ett mobilanpassat gränssnitt som är tänkt att användas i smarta telefoner och läsplattor.
Med denna funktion ges alla med en smart telefon möjlighet att hantera sina ärenden på ett mycket smidigt sätt. Den mobilanpassade delen av systemet fungerar i all moderna mobilgränssnitt, t.ex. iOS, Android samt Windows Phone.

Användaren öppnar sin unika länk i sin mobila webbläsare och kan med fördel spara ner den som genväg på sin hemskärm för snabb åtkomst.