Ökad kundservice
Centralisera all kommunikation på ett ställe och få en förbättrad översikt över alla kontakter genom att använda ett enda ärendehanteringssystem för kundtjänst. Handläggare kan smidigt och effektivt hantera inkommande frågor från olika källor såsom mejl, telefon, formulär och andra plattformar, för alla typer av kunder - företagskunder, invånare i en kommun eller hyresgäster.
Varför behövs ett ärendehanteringssystem för kundtjänst?
Använder du fortfarande e-post för att hantera din kundsupport? Känner du dig överväldigad av alla kundförfrågningar och är osäker på vilka du ska prioritera? Eller är du frustrerad över att behöva hantera komplicerade mappstrukturer och flera system för att sortera kundkonversationer? Ett ärendehanteringssystem för kundtjänst löser alla dessa utmaningar och erbjuder flera andra funktioner och fördelar för att göra din kundservicehantering mer effektiv och smidig.
Vad är viktiga funktioner för ett ärendehanteringssystem i kundservice?
I ett ärendehanteringssystem för kundservice finns flera viktiga funktioner som inkluderar möjligheten att kommunicera med kunder via olika kanaler såsom telefon, e-post, SMS och övriga medier. Dessutom erbjuder det en kundportal eller kunskapsdatabas, rapporterings- och analysverktyg samt möjlighet till integration med olika tredjepartsapplikationer.
Hur väljer jag rätt ärendehanteringssystem för kundtjänst?
För att möta organisationens krav ska ett ärendehanteringssystem för kundservice främja kunskapsdelning, minska bearbetningstiden och främja en mer enhetlig arbetsprocess. Eftersom olika företag och avdelningar har varierande behov är det avgörande att välja ett ärendehanteringssystem som är skräddarsytt för era specifika behov. Oavsett om ni hanterar företagskunder, kommuninvånare eller hyresgäster kan vi erbjuda en lösning som är perfekt anpassad efter era unika krav och förutsättningar.
Era fördelar med Summera Support
Nöjdare kunder
Fastighetsägare, Brf-styrelsen, hyresgäster samt boende får insyn och kontroll över sina ärenden. Inga fel eller frågor hamnar mellan stolarna.
Underleverantörer
Låt era underleverantörer kvittera, utföra samt återrapportera direkt i systemet. T.ex. artikelregistreringar, tidsåtgång samt statusändringar.
Smarta dokument
Ladda upp era egna ifyllbara PDF-mallar för exempelvis lägenhetsbesiktning, brandskyddsrondering etc.
Planering
Personalen ser tydligt vad de ska göra och vart det ska åka. Se bokade ärenden direkt i er kalender. Schemalägg återkommande åtgärder.
Enkelt att använda
Handläggare, tekniker och övrig personal kommer snabbt igång och lär sig systemet utan långdragna utbildningar.
Lyhörd leverantör
Med oss får ni en lyhörd systemleverantör. Med hundratals lyckade projekt i fastighetsbranschen vet vi vad som krävs för att ni ska bli nöjda.