fbpx

Effektiv arbetsorderhantering

  • Sänk kostnader
  • Rapportera tid
  • Från order till faktura
Arbetsorder

Presentationsvideo Speltid: 30 sekunder

Presentationsvideo Speltid: 30 sekunder Arbetsorder

Digitalisera arbetsflödet

Få bättre flow och kontroll i er hantering med ett arbetsordersystem integrerad i er verksamhet

Skapa arbetsorder

1. Kundförfrågan

Kunden kontaktar er med en förfrågan via formulär, e-post eller telefon (t.ex. reparation, service, installation eller beställning). Ni återkommer med förslag på lösning som kunden vid behov kan acceptera via BankID eller kod (t.ex. offert).

Registrera tid och artiklar

2. Utförande av arbetsorder

Uppdraget delegeras och kvitteras av ansvarig (t.ex. tekniker eller handläggare) för vidare hantering. Allt från arbetstid till förbrukade artiklar läggs därefter till i arbetsordern. Smidig kommunikation med slutkund där allt loggas i ärendet. Allt i ett och samma arbetsordersystem.

Skapa faktura i Visma och Fortnox

3. När jobbet är slutfört

Ett knapptryck till faktura i ert ekonomisystem (Visma eller Fortnox). I samband med att arbetet slutförs kan kunden signera och kvittera utfört arbete. Lägg till eventuella egenkontroller eller egna PDF-mallar.

Fördelar med digital arbetsorder

Det finns flera fördelar med ett digitalt arbetsordersystem. Några av dem är att arbetet blir enklare, du sparar både tid och pengar och ökar kontrollen på ditt arbete eftersom allting sparas och hanteras i ett system.

Öka effektiviteten med arbetsoderhantering

Reklamationssystem - garantier - Service Management

Smidig hantering av arbetsorder

Genom att använda ett modernt arbetsordersystem kan företag optimera sin verksamhet och säkerställa att inga uppdrag faller mellan stolarna. Alla uppgifter registreras digitalt, vilket minskar risken för manuella fel och förbättrar arbetsflödet.

Integration med andra system

Ett välfungerande arbetsordersystem bör kunna integreras med andra affärssystem såsom ekonomi- och lagersystem. På så sätt kan arbetsorder genereras automatiskt, resurser planeras effektivt och fakturering ske utan fördröjningar.

Ökad transparens och uppföljning

Med ett digitalt arbetsordersystem får alla inblandade en tydlig överblick av uppdragets status i realtid. Detta möjliggör bättre uppföljning av arbetsorder och en smidig kommunikation mellan tekniker, administratörer och slutkunder.

Väx med Summera Support

Nöjda kunder

Nöjdare kunder

Era kunder får insyn och kontroll över sina förfrågningar. Via ett bra systemstöd får ni bättre struktur och nöjdare kunder.

PDF-filer

Smarta protokoll

Egna ifyllbara PDF-mallar för exempelvis serviceprotokoll eller kvalitetskontroll. Spara ändringar löpande och slutförda dokument kan delas med era kunder.

Användarvänligt

Administratörer, tekniker och övrig personal kommer snabbt igång och lär sig systemet utan långdragna utbildningar.

Resursplanering

Planera arbetsorder

Användarna ser bokade arbetsorder direkt i kalendern. Möjlighet att bland annat visa ärenden i kartvy.

Artikelhantering

Arbeta med interna och externa artikelregister (t.ex. RSK- eller E-artiklar). Snabb sökfunktion och smidig hantering på fältet.

Vi lyssnar på er

Vi lyssnar på er

Ni är vår viktigaste tillgång och systemet utvecklas ständigt. Era erfarenheter betyder mycket för oss och tillsammans skapar vi det marknadsledande systemet.

Ladda fler