Digitalisera arbetsflödet
Få bättre flow och kontroll i er hantering med ett arbetsordersystem integrerad i er verksamhet

1. Kundförfrågan
Kunden kontaktar er med en förfrågan via formulär, e-post eller telefon (t.ex. reparation, service, installation eller beställning). Ni återkommer med förslag på lösning som kunden vid behov kan acceptera via BankID eller kod (t.ex. offert).
2. Utförande av arbetsorder
Uppdraget delegeras och kvitteras av ansvarig (t.ex. tekniker eller handläggare) för vidare hantering. Allt från arbetstid till förbrukade artiklar läggs därefter till i arbetsordern. Smidig kommunikation med slutkund där allt loggas i ärendet. Allt i ett och samma arbetsordersystem.
3. När jobbet är slutfört
Ett knapptryck till faktura i ert ekonomisystem (Visma eller Fortnox). I samband med att arbetet slutförs kan kunden signera och kvittera utfört arbete. Lägg till eventuella egenkontroller eller egna PDF-mallar.
Fördelar med digital arbetsorder
Det finns flera fördelar med ett digitalt arbetsordersystem. Några av dem är att arbetet blir enklare, du sparar både tid och pengar och ökar kontrollen på ditt arbete eftersom allting sparas och hanteras i ett system.
Öka effektiviteten med arbetsoderhantering
Smidig hantering av arbetsorder
Genom att använda ett modernt arbetsordersystem kan företag optimera sin verksamhet och säkerställa att inga uppdrag faller mellan stolarna. Alla uppgifter registreras digitalt, vilket minskar risken för manuella fel och förbättrar arbetsflödet.
Integration med andra system
Ett välfungerande arbetsordersystem bör kunna integreras med andra affärssystem såsom ekonomi- och lagersystem. På så sätt kan arbetsorder genereras automatiskt, resurser planeras effektivt och fakturering ske utan fördröjningar.
Ökad transparens och uppföljning
Med ett digitalt arbetsordersystem får alla inblandade en tydlig överblick av uppdragets status i realtid. Detta möjliggör bättre uppföljning av arbetsorder och en smidig kommunikation mellan tekniker, administratörer och slutkunder.
Väx med Summera Support
Nöjdare kunder
Era kunder får insyn och kontroll över sina förfrågningar. Via ett bra systemstöd får ni bättre struktur och nöjdare kunder.
Smarta protokoll
Egna ifyllbara PDF-mallar för exempelvis serviceprotokoll eller kvalitetskontroll. Spara ändringar löpande och slutförda dokument kan delas med era kunder.
Användarvänligt
Administratörer, tekniker och övrig personal kommer snabbt igång och lär sig systemet utan långdragna utbildningar.
Planera arbetsorder
Användarna ser bokade arbetsorder direkt i kalendern. Möjlighet att bland annat visa ärenden i kartvy.
Artikelhantering
Arbeta med interna och externa artikelregister (t.ex. RSK- eller E-artiklar). Snabb sökfunktion och smidig hantering på fältet.
Vi lyssnar på er
Ni är vår viktigaste tillgång och systemet utvecklas ständigt. Era erfarenheter betyder mycket för oss och tillsammans skapar vi det marknadsledande systemet.