fbpx

Effektiv ärendehantering

  • Smidig hantering
  • Effektiv uppföljning
  • Internsupport
Ärendehantering

Presentationsvideo Speltid: 1 minut

Presentationsvideo Speltid: 1 minut Ärendehantering

Optimera ert flöde

Ta korrekta beslut med bra underlag och spara pengar med vår ärendehantering

Ärendehantering - Skapa ärende

1. Ett ärende börjar med en fråga

Ärenden i ett ärendehanteringssystem kan samlas in från flera kanaler, exempelvis e-post, formulär eller påringning från kund. Detta flöde kan omsättas i de flesta verksamheter. Kunden har naturligtvis också möjlighet att följa utvecklingen i sitt ärende.

Ärendehantering - Hantera ärende

2. Avisering, handläggning och avslut

Allt samlas på ett ställe i tydliga ärendelistor baserat på personalens individuella ansvarsområden. Inget faller mellan stolarna då systemet har stöd för SLA-hantering (påminnelsefunktion). Bygg egna händelsekedjor som aktiveras med ett knapptryck för snabb hantering.

3. Följ upp och bli bättre

Alla organisationer strävar för att bli bättre och med Summeras inbyggda statistik- och rapportfunktioner får ni stor nytta av insamlad data i olika nivåer. Håll tempot uppe med minimal ansträngning!

Smidig ärendehantering

Reklamationssystem - garantier - Service Management

Automatiserad ärendehantering

Genom att implementera automatiserade processer i ert ärendehantering kan ni minimera manuellt arbete och snabba upp handläggningstider. Automatiserade svar och intelligenta flöden hjälper er att hantera inkommande ärenden på ett strukturerat och effektivt sätt.

Säker och spårbar ärendehantering

Med en modern ärendehantering säkerställer ni att all kommunikation och hantering av ärenden dokumenteras på ett tryggt och spårbart sätt. Detta är särskilt viktigt i branscher med höga krav på efterlevnad och dataskydd.

Mobil ärendehantering för flexibilitet

En effektiv ärendehantering bör vara tillgängligt även på språng. Genom mobilanpassade lösningar kan era medarbetare hantera ärenden och uppdatera information direkt från sina enheter, vilket ökar flexibiliteten och tillgängligheten.

Varför ska ni välja Summera Support?

Nöjda kunder

Era frågeställare får insyn och kan följa sina ärenden. Ingenting hamnar mellan stolarna. Mät era kunders nöjdhet i systemet.

Användarvänligt

Handläggare och administratörer samt övrig personal kommer snabbt igång och lär sig systemet utan dyra och långdragna igångkörningsprocesser.

Koppla till andra system

Vi har ett väldokumenterat RESTful API för att interagera med andra system. Vi har flertalet färdiga kopplingar mot vanliga system. Bygg era egna lösningar eller ta hjälp av oss!

Dokumenthantering

Ladda upp era egna ifyllningsbara blanketter för exempelvis ansökningar, kvalitetskontroll, kontrolldokument etc. Alla typer av filer samlas tydligt i ärenden och kan förhandsgranskas.

Kom igång snabbt

Upplev skillnaden med oss som leverantör, vi är snabba och effektiva. Att införa ett nytt IT-system behöver inte kräva långa projekt och kompliceras i onödan. Vi snackar inte, vi levererar!

Statistik

Följ upp ert arbete med webbdiagram och dashboard. Exportera till excel som rådata med möjlighet till pivotrapporter. Håll koll på era nyckeltal. Bland annat färdig export till Qlik.

Ladda fler